Jak pokazują dane, w Polsce jest prawie 3 miliony zarejestrowanych kont użytkowników LinkedIn. Przez ostatni rok liczba użytkowników wzrosła powyżej 16%, co w praktyce oznacza przyrost na poziomie ok 32 000 nowych kont miesięcznie. To pokazuje wzrost popularności serwisu, który już od dłuższego czasu przyciąga nie tylko HR i pracowników. Coraz więcej marek wykorzystuje LinkedIn w marketingu i budowaniu wizerunku firmy. Coraz częściej pomaga w nawiązywaniu kontaktów, generowaniu leadów i stanowi nieoceniony dodatek do strategii marketingu cyfrowego.

 

15 sposobów jak wykorzystać LinkedIn w marketingu

 

 

LinkedIn rozwija się jak każdy portal społecznościowy. Jego charakter i specyfika jest jednak nieco inna w innych social mediach. Skupia się bardziej na pracy, rozwoju kariery, na budowaniu kontaktów zawodowych, na dyskusjach branżowych i innych rodzajach działalności biznesowej. Marki nie były bardzo widoczne do tej pory. W przypadku innych platform, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram; tam firmy mają bezpośredni kontakt z klientem. Całkiem niedawno pisałem na blogu o marketingu na Facebooku i na Instagramie. Pisałem też jak promować firmę w sieci. Zerknijcie do tych wpisów w wolnej chwili, bo stanowią dobre uzupełnienie dzisiejszego tematu. Łatwiej też będzie Wam wyłapać różnice między charakterem poszczególnych “społecznościówek”.

 

LinkedIn składa się trochę z innego typu odbiorcy. To z kolei sprawia, że marki muszą trochę w inny sposób wykorzystywać go w marketingu, aby działania były bardziej efektywne. Aby pomóc Ci w nawigacji na LinkedIn jako platformie marketingowej, poniżej opisałem 15 sposobów na to jak wykorzystać LinkedIn w marketingu internetowym i budowaniu marki.

 

 

Linkedin w firmowym marketingu

 

Znajdź wysoce ukierunkowanych klientów i połączenia

 

Profilowanie na LinkedIn nie ma sobie równych w dziedzinie reklamy cyfrowej. Możesz dokładnie określić branżę, wielkość firmy czy rolę zawodową kontaktów, które chcesz wyszukać. Na przykład, jeśli sprzedajesz oprogramowanie do obsługi klienta małym firmom w Polsce, możesz ustawić wyświetlanie swoich kampanii reklamowych tylko dla firm [mających mniej niż 100 pracowników z siedzibą w Warszawie i w ramach tej grupy wyświetlać reklamy tylko dla kadry kierowniczej w firmach posiadających tytuł obsługi klienta. Poza tym na Linkedin jest większa tendencja pisania o swoich zawodowych doświadczeniach, sukcesach, firmach z którymi współpracujemy. To wszystko pomaga trafić z naszym przekazem bezpośrednio do zainteresowanych osób.

 

Pozostań na radarach klientów

 

Po znalezieniu interesujących Cię ludzi, należy nawiązać z nimi pierwszy kontakt. Po pierwszym kontakcie zobaczysz kto wykazał zainteresowanie Twoją firmą. Te osoby będą stanowiły cenną bazę kontaktów, którym po pewnym można przedstawić ofertę. Dzięki codziennym postom i aktualizacji Twojego statusu na LinkedIn możesz być widoczny dla tych potencjalnych klientów cały czas. Możesz proponować swoim kontaktom darmową usługę w ramach sprawdzenia Twoich kompetencji bądź zaproponować udział w firmowym wydarzeniu. Niezależnie do tego jaki będziesz miał pomysł na wykorzystanie LinkedIn w marketingu, musisz być zauważany. Przy czym znaczenie ma tu nie tylko sama aktywność, czy jej częstotliwość. W cenie jak zawsze jest jakość.

 

 

Rozwiń listę e-mail marketingu

 

Gorąco polecane jest napisanie na LinkedIn spreparowanego listu z podziękowaniami za połączenie do kontaktów i zaproszenie ich do udziału w liście mailingowej. Może warto byłoby pomyśleć o personalizacji, po to aby przekaz stał się bardziej bezpośredni. LinkedIn umożliwia wysyłanie wiadomości do 50 osób jednocześnie. Dołącz do wiadomości e-mail bezpośredni link do rejestracji e-mail. Koniecznie w wiadomości wspomnij co można zyskać rejestrując się Twojej liście mailingowej. Pamiętaj tylko aby nie spamować, nie namawiać – niech to będzie zachęta, a nie natrętne nagabywanie 😉

 

 

Użyj aktualizacji sponsorowanych

 

Dzięki Aktualizacjom Sponsorowanym firmy płacą za umieszczenie swojego postu na kanale indywidualnym LinkedIn. Ta funkcja wyświetlenia „pay-per-click” lub „pay-per-1000” oferuje dane demograficzne podobne do innych platform społecznościowych (lokalizacja, płeć i wiek), ale jednym z kluczowych różnic jest możliwość dostosowania na podstawie nazwy firmy, stanowiska, funkcji pracy, umiejętności, szkoły i grupy. Użytkownicy mogą wybrać konkretne branże, bez marnowania środków na zbędnych odbiorców. Sponsorowana aktualizacja może być doskonałym sposobem na promowanie treści związanych z przywództwem myślowym, przydatnych przede wszystkim wśród docelowych odbiorców z silnym wezwaniem do działania. Ludzie nie chcą już widzieć czystej reklamy i chcą czegoś przydatnego za darmo. Promując zawartość firmy (artykuł, przewodnik itp.) Za pośrednictwem Aktualizacji sponsorowanej LinkedIn, firma może dotrzeć do niszowej grupy odbiorców, zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę i, o ile treść jest wystarczająco atrakcyjna, wygenerować potencjalnych klientów.

 

 

Publikuj treści wysokiej jakości

 

Dobra treść może być ściśle ukierunkowana i powinna osiągnąć dwa cele. Po pierwsze, powinna uczyć innych, jak rozwiązać problem lub jak lepiej wykonywać swoją pracę. A następnie powinna wykreować Twój wizerunek profesjonalisty w danym temacie. Jeśli oferujesz użytkownikom prawdziwą wartość, udostępniasz unikalny content, zwiększasz szanse na otrzymanie od nich czegoś w zamian. To może być zaangażowanie, dobra opinia, polecanie i udostępnianie treści dalej, przez co wzrośnie zasięg Twojej publikacji. Innymi słowy, postaraj się “jakoś” zamienić w “jakość” 🙂

 

 

Posty i artykuły

 

Publikowanie postów jest obecnie najpotężniejszym narzędziem dostępnym na LinkedIn. Jeśli post zacznie będzie wartościowy dla naszej grupy odbiorców, docenią to a LinkedIn umieści go w centrum uwagi w jednej ze swoich kategorii. Innym sprawdzonym sposobem na publikowanie contentu jest pisanie artykułów. To opcja, która wyróżnia też LinkedIn od innych portali społecznościowych. Otrzymujemy narzędzie blogowe dzięki któremu możesz zyskać dziesiątki tysięcy czytelników (lub więcej). Na ten moment można pisać je tylko z osobistego profilu, ale co stoi na przeszkodzie, aby podpiąć to pod naszą markę? To świetny sposób na poprawę widoczności w sposób, który nie byłby możliwy na własnej stronie internetowej / blogu.

 

 

Pomóż swoim pracownikom

 

Zbierz jak najwięcej pracowników, aby utworzyć i uzupełnić ich profile na LinkedIn. Powinny one zawierać odpowiednie zdjęcia, stosowną historię pracy, w tym opis, w jaki sposób pomagają Twojej firmie oraz profesjonalne kontakty. Na LinkedIn jasno widać w jakiej firmie pracuje dana osoba. Jeżeli profil Twojego pracownika będzie się pojawiał regularnie wśród innych użytkowników LinkedIn, więcej osób dowie się o istnieniu Twojej marki, a przez to będziesz miał okazje w naturalny sposób budować swój pozytywny wizerunek.

 

 

Aktywnie udzielaj się na grupach

 

Jedna wskazówka, która przynosi duże efekty to dołączenie do grup LinkedIn odpowiednich dla docelowej grupy demograficznej. Jest to nie tylko świetny sposób na „wsłuchanie się” w to, o czym mówi publiczność, ale jest to także okazja, aby przedstawić swoją firmę jako autorytet. Możesz odpowiadać na pytania i pomagać członkom grupy w ich problemach. Co ważniejsze, możesz wysyłać wiadomości do członków grup, w których jesteś, nawet jeśli nie są Twoimi kontaktami. Często polecanym narzędziem jest LinkedIn InMail, który pomaga nawiązać profesjonalny kontakt.

 

Linkedin w marketingu firmowym

 

Stwórz własną grupę LinkedIn

 

Stwórz własną grupę LinkedIn na sam początek. Po skonfigurowaniu grupy LinkedIn wyjdź i dołącz do tych grup (LinkedIn pozwala ci być w sumie 50), w których przebywają Twoi potencjalni klienci. Następnym krokiem jest wybranie jednej z nowych grup, do których dołączyłeś i rozpoczęcie pracy ze stroną Członkowie, aby znaleźć potencjalnych klientów. Gdy znajdziesz się w grupie i zostaniesz zatwierdzony jako członek, kliknij opcję Członkowie, a następnie przefiltruj listę członków, aby zdobyć listę potencjalnie zainteresowanych, a następnie zaproś ich do przyłączenia się do Twojej grupa (wskazówka: wysyłaj spersonalizowane zaproszenia). Gdy zaproszeni goście dołączą do Twojej grupy LinkedIn, masz wszystkie przysłowiowe ryby w tej samej beczce – wszystkie cenne kontakty w jednym miejscu! Możesz kontrolować tę grupę LinkedIn, aby nikt nie wchodził do niej, i możesz udostępniać w grupie jakościowe treści, które pokochają Twoi potencjalni klienci. Możesz także zademonstrować swoją wartość i wiedzę. Masz również wbudowaną listę e-mail i grupę fokusową swoich głównych potencjalnych klientów. To świetna taktyka do budowania marki i generowania potencjalnych klientów w celu rozwoju małej firmy.

 

 

Spraw, aby strona Twojej firmy miała znaczenie

 

Ważne jest również, aby mieć zaktualizowaną i spójną obecność swojej marki dzięki własnej stronie profilu firmy. Zdjęcia, kolory i treść na tej stronie powinny być spójne z witryną i innymi profilami mediów społecznościowych, które firma ma. Strona powinna być regularnie aktualizowana, aby marka była aktywna. Wszyscy mieliśmy doświadczenie natknięcia się na martwy profil firmy w mediach społecznościowych. Zaplanowanie obecności na LinkedIn, a następnie brak aktywności, nie będzie profesjonalne i może negatywnie wpłynąć na odbiór Twojej firmy. Lepiej zaplanować jeszcze większą integrację z firmową stroną. Nie tylko dzieląc się blogowymi wpisami, ale też wstawiając linki odnoszące się do oferty, dodatkowym informacji o naszej marce, naszych sukcesach, partnerstwach, podejściu do biznesu. To zwiększy ruch na Twojej stronie, a tym samym nabierze ona jeszcze większego znaczenia.

 

 

Nie zapomnij wybrać własnego adresu URL

 

Każdy powinien ubiegać się o swój niestandardowy adres URL, aby upewnić się, że zawiera on swoją nazwę (np. Http://linkedin.com/in/mojafirma). Jest to szczególnie ważne dla osób, które mają duży kontakt z potencjalnymi klientami – szczególnie tych, którzy są w usługach profesjonalnych i sektorze B2B – ponieważ podczas spotkania z kimś, kogo jeszcze nie znają, wiele osób będzie wyszukiwać w Google nazwę osoby, z którą się spotykają, aby dowiedzieć się więcej. Podanie własnego adresu URL zwiększa prawdopodobieństwo, że Twój profil LinkedIn znajdzie się na górze wyników wyszukiwania.

 

Wypełnij sekcję Podsumowanie we własnym profilu

 

Sekcja podsumowania jest najczęściej pomijaną częścią. Masz 2000 znaków, aby porozmawiać z grupą docelową, bezpośrednio i przekonująco. Używaj pełnych zdań, pisz w pierwszej osobie, jasno i zwięźle zwróć się do ich punktów bólowych. Wiele osób woli odwiedzać LinkedIn niż stronę internetową. Przez większość czasu ludzie chcą połączyć się z tą osobą przed produktem lub usługą, a to jest Twoja okazja, aby przedstawić się potencjalnym klientom. Podaj także swoje dane kontaktowe na końcu sekcji podsumowania. Chociaż nie jest miejsce stworzone do tego celu, możesz dzięki temu dodatkowo ułatwić innym osobom do skontaktowanie się z Tobą.

 

Pomyśl o tym jak o grze liczbowej

 

Dowiedziałem się, że marketing LinkedIn to więcej nauki, mniej sztuki. Innymi słowy, jest to gra liczbowa. Przykładowo. Wiem, że w każdą środę nawiązuje kontakt z co najmniej 500 członków kadry kierowniczej na poziomie C. Te działania doprowadzą mnie do około sześciu odpowiedzi, a dwie z tych sześciu zostaną klientami.  Dzięki takiemu podejściu możesz dokładnie określić swoje wyniki i przyszłe cele, albo chociaż mieć punkt odniesienia. Im bardziej konkretny cel sobie narzucisz, tym łatwiej będzie Ci ocenić własną skuteczność i postępy.

 

Unikaj agresywnej sprzedaży

 

Traktuj LinkedIn jak każdą inną formę marketingu, którą prowadzisz i zapoznaj się z najnowszymi trendami.  Przeczytaj o marketingu treści i marketingu przychodzącym i zastosuj te strategie w sieci. Na LinkedIn jest wielu ludzi, którzy zachowują się jak sprzedawcy z lat 80., więc bądź mądry i nie zostań jednym z nich. Zwłaszcza, że nachalna reklama, sztuczność i agresywna sprzedaż tylko zniechęci odbiorców. A utraconego zaufania i sympatii może już nie dać się odzyskać.

 

Zacznij od połączeń, a następnie buduj relacje

 

Zrozum, że LinkedIn to sieć społecznościowa dla profesjonalistów umożliwiająca nawiązywanie kontaktów z innymi specjalistami. Właściciel firmy może i powinien łączyć się z potencjalnymi partnerami, partnerami strategicznymi, partnerami polecającymi i innymi właścicielami firm. Po nawiązaniu tych połączeń właściciel firmy może zdecydować, w jaki sposób pielęgnować określone połączenia, aby rozwijać relacje.

 

PODSUMOWANIE

 

LinkedIn to świetne narzędzie dla firm, które chcą zaistnieć w sieci. Możesz w efektywny sposób kreować i prezentować wizerunek swojej marki, co pozwoli Ci zainteresować sobą potencjalnych klientów. Możesz też rozwijać sieć kontaktów zawodowych i realizować strategię marketingową. W takich działaniach liczy się przede wszystkim konsekwencja oraz właściwe podejście. Nie musisz skupiać się wyłącznie na promowaniu swoich usług, na akcjach reklamowych. LinkedIn to portal, który nie został jeszcze zepsuty. Nadal ceni się na nim wartościowy content i komunikację. Już samo to niesie za sobą dużą wartość dla rozwoju Twojego biznesu. Jeśli nie masz odpowiedniej ilości czasu czy doświadczenia na osobiste prowadzenie swoich działań marketingowych, możesz skorzystać z naszego działu marketingowego, który znajdziesz tutaj: Droga-do Marketingu .

 

Podobne tematy

Instagram w marketingu Kiedy kilka lat temu Facebook wykupił Instagram za ok. miliard dolarów wiele osób nie rozumiało tego posunięcia. Prosty, młody serwis, któremu nie wróżono wielkiego sukcesu, okazał się jednak strzałem w 10. Dziś konkuruje ze swoim starszym bratem i przyciąga coraz więcej użytkowników, w tym również marki.Jak wykorzysta...
Ważne zmiany na Facebooku Dzisiejszy tekst to konsekwencja ostatnich zmian na Facebooku. Misja "naprawiania Facebooka" nie jest tylko szumnie brzmiącym hasłem, a serią istotnych modyfikacji, które mogą i powinny zmienić również charakter działań marketingowych na tym serwisie. Zmiany na Facebooku Marketing w social mediach to temat, który co ja...
Video marketing w biznesie Chyba dla nikogo nie będzie tajemnicą i wielkim odkryciem jeśli powiem, że video marketing rośnie w siłę. Da się to zauważyć śledząc bieżące trendy w marketingu, albo po prostu można to odczuć na własnej skórze korzystając z internetu. W różnego rodzaju portalach, również społecznościowych, treści w formie video powoli...