Dzisiejszy wpis będzie poświęcony narzędziom, które pomagają w zarządzaniu pracą i czasem. W zasadzie będzie to kilka aplikacji, które sam wykorzystuję na co dzień, a które w mniejszy lub większy sposób pomagają mi efektywniej zarządzać czasem, którego i tak zawsze jest za mało…

 

Zarządzanie czasem i pracą w firmie

 

Czas jest nieubłagany, a jednocześnie bardzo sprawiedliwy. W końcu każdy z nas ma tyle samo godzin w dobie, niezależnie od ilości obowiązków, stanowiska pracy i spraw na głowie. Godzina zawsze ma 60 minut i żadne negocjacje niestety nie wchodzą w grę. Co gorsze, wydaje się, że tempo w jakim biegnie otaczający nas świat rośnie z każdą chwilą. 

Jak odnaleźć się w takiej biznesowej codzienności? Można albo się z tym pogodzić, albo z tym walczyć.

Jedynym sposobem na tą nierówną walkę z upływającymi godzinami staje się skuteczna organizacja i zarządzanie. Zwłaszcza jeśli mówimy o zarządzaniu firmą, czyli pracą własną, a także pracą całego zespołu. To nie łatwe. Można powiedzieć, że to droga, która u każdego może wyglądać inaczej – nie ma jednej słusznej ścieżki, jednego przepisu na sukces czy uniwersalnej zasady, która sprawdzi się w każdej sytuacji. Każdy kto prowadzi własną firmę, buduje własną markę – musi znaleźć własne metody, wypracować własne schematy działania. 

Mój dzisiejszy wpis może ułatwić Wam to ułatwić. Całe szczęście są pewne narzędzia, które będą dla Was dobrym wsparciem i ułatwią organizację pracy, oraz skuteczne zarządzanie czasem.

Czy bez nich da się dobrze rozplanować pracę i być zorganizowanym? Zapewne tak. Czy są rozwiązaniem na wszelkie bolączki organizacyjne? Zapewne nie.

Pamiętajcie, że tu i tak najwięcej zależy od Was samych i Waszego podejścia, nastawienia, uporu, pomysłu, motywacji i samozaparcia. Musicie gdzie są najważniejsze potrzeby w firmie i co najczęściej kradnie Wasz czas. Ta świadomość i wiedza, jest ważniejsza niż wszelkie aplikacje, czy programy. W końcu, co ślepemu po okularach.

Tak czy inaczej, dziś przygotowałem dla Was kilka przydatnych narzędzi do zarządzania pracą i czasem. Jeśli znacie inne, które można by było włączyć do tej listy, to zapraszam do wypisania ich w komentarzach. 

 

Narzędzia do zarządzania pracą i czasem

 

Wybrałem tylko kilka narzędzi, które wykorzystuję na co dzień, opiszę krótko każde z nich. Jednocześnie polecam samemu sprawdzić, poklikać i przetestować na ile w Waszym przypadku będą się sprawdzać.

 

Pipedrive

 

Z jednej strony nic szczególnego, typowy CRM, a z drugiej ratunek przy zarządzania relacji z klientem. Pozwala trzymać wiele tematów w ryzach. Wszystkie kontakty w jednym miejscu odpowiednio pogrupowane, uporządkowane, wygodne zarządzanie i planowanie, przypomnienia, synchronizacje itd.

 

Organizacja czasu i pracy - narzędzia

 

Jeśli prowadzisz tak jak ja różne kampanie sprzedażowe, często dla różnych marek, różnych grup odbiorców – tego rodzaju rozwiązanie wydaje się wręcz koniecznością.

System pomaga w planowaniu akcji sprzedażowych, nie tylko dla handlowców, jest też wygodną bazą danych, którą można zintegrować z kalendarzem, mailem i z wyprzedzeniem zaplanować konkretne działania. Swoje i zespołu. Wzmacnia też nastawienie na klienta, pomaga ustalać priorytety i skutecznie zarządzać czasem swoim oraz pracowników.

Niestety akurat ten CRM jest płatny – koszt to około 12 euro za 1 użytkownika. Mam świadomość że są darmowe odpowiedniki, które zapewne wiele się nie różnią od Pipedrive. Może sami z nich korzystacie i możecie coś polecić?

Więcej o Pipedrive na: www.pipedrive.com

 

Asana

 

To aplikacja online, która pomaga w zarządzaniu projektami i zadaniami w firmie. W moim przypadku bardzo usprawnia kontakt i pracę z marketingiem, sprzedażą i pomaga w organizacji i zarządzaniu czasem. Własnym jak i mojego zespołu.

Asana daje zarówno wolność przy organizacji projektów – pozwala tworzyć różne obszary, które mogą być od siebie niezależne, albo wręcz przeciwnie. Pozwala na wygodny obieg dokumentów, wiadomości, notatek, materiałów – wszystko oczywiście zależy od naszych potrzeb. Łatwo też przydzielać określone zadania, z określonych kategorii, konkretnym pracownikom. Widać potem dokładnie aktywność wokół tych zadań – jak przebiegają prace, czy pojawiły się dodatkowe komplikacje. Dostęp do notatek i aktywności można przydzielać indywidualnie – dzięki temu zarówno Ty sam, jak i Twoi pracownicy mogą zarządzać danym projektem i wymieniać się uwagami w czasie rzeczywistym.

 

Organizacja czasu i pracy - narzędzia

 

Asana jest też dostępna w wersji mobilnej – dzięki czemu masz do niej dostęp w zasadzie w każdej sytuacji z pozycji smartfona. Jest aplikacją darmową – zakładając, że mamy do 30 użytkowników. Oczywiście jest dostępna wersja premium ale przyznam szczerze, że z braku potrzeby nawet nie zainteresowałem się co dodatkowego wnosi poza liczbą użytkowników.

Wygoda i fajny sposób trzymania niektórych projektów w ryzach bez konieczności zbędnego tracenia czasu. Niezły interface i wygląd, parę przydatnych funkcji no i za darmo dają – brać 😉

Więcej o asanie na: http://asana.com

 

Remember the milk

 

To jedna ze starszych aplikacji tego typu i na pewno ma sporo fanów. Ale w nowej wersji staje się jeszcze lepszym narzędziem do organizacji czasu i pracy. Wprowadzono nowe funkcje, jak choćby podzadania i możliwość grupowania ich. Pojawił się wygodny system przeciągania elementów usprawniający pracę – przynajmniej mi. Do tego tagi, lepsze sortowanie, responsywność, fajny wygląd…

 

Organizacja czasu i pracy - narzędzia

 

Jest też wersja premium z poszerzoną gamą funkcji – ale uczciwie mówiąc ta darmowa zupełnie wystarcza na potrzeby firmowe. Aktualną cenę znajdziecie na ich stronie, pamiętam że roczna opłata wahała się w granicach 40 dolarów. Ani dużo, ani mało – ale tu wszystko zależne jest od Waszych oczekiwań i potrzeb.

Jedno natomiast warto podkreślić – to narzędzie świetnie sprawdza się w praktyce nie tylko jako przypominajka, ale też jako narzędzie do lepszego gospodarowania zadaniami – tymi codziennymi i nie tylko. Lepsze zarządzanie zadaniami, to z kolei lepsza organizacja czasu i pracy.

Więcej o aplikacji na: www.rememberthemilk.com

 

Office 365

 

To narzędzie od Microsoftu to w zasadzie zbiór aplikacji i usług o których opowiem szerzej na vlogu oraz w osobnym wpisie na blogu. Zapraszam! 

Ciekaw jestem, czy jakieś narzędzie do zarządzania czasem i pracą jest już przez Was wykorzystywany? 

Podobne tematy

Pomysł na biznes – foodtruck Zapraszam na kolejną część cyklu: Pomysły na biznes w 2018 roku.Wcześniejszy wpis z tej serii dotyczył wirtualnych asystentów - jeśli nie widzieliście go jeszcze, to zapraszam do nadrobienia zaległości. Dzisiejszy natomiast, będzie już zupełnie z innej beczki. Pomysł na biznes - food truck Zacznijmy od tego, że każdy b...
Zator płatniczy w firmie – jak z nim walczyć? Według analizy Euler Hermes z poprzedniego roku wynika, że po pierwszym roku działalności upada aż 30 % firm, a po 5 latach aż 70 %. Wśród głównych powodów tego zjawiska jest nie tylko ogromna konkurencja i dynamiczne zmiany na rynku, ale problemy w terminowych płatnościach kontrahentów, które powodują zatory finansowe...
Pierwsze kroki w biznesie – powrót do korzeni Po latach prowadzenia własnego biznesu łatwo zapomnieć o swoich początkach. Z czasem umyka gdzieś pierwotny cel i motywacja, a pojawia się rutyna dnia codziennego. Może nie każdy ma to w tym samym stopniu i na tym samym etapie, ale zgodzicie się ze mną, że to częste zjawisko.Dlaczego powrót do korzeni w biznesie jest c...